Perbankan Online BSN: Daftar & Log Masuk Mybsn Semak Baki

Cover Malaysia Directory

Bagi mereka yang ingin menggunakan perkhidmatan perbankan dalam talian, Bank Simpanan Nasional (BSN) menawarkan platform MyBSN yang membolehkan anda membuat semakan baki akaun dengan mudah. Berikut adalah panduan untuk pendaftaran dan log masuk MyBSN bagi kegunaan anda.

10

Cara Daftar dan Log Masuk BSN Online Banking (MyBSN)

Pendaftaran:

  1. Kunjungi Mesin ATM BSN: Anda perlu pergi ke mesin ATM BSN untuk mendaftarkan nombor telefon anda.
  2. Pilih Pembankingan Internet: Pada menu mesin ATM, pilih opsyen untuk mendaftar untuk perbankan internet atau pendaftaran untuk BSN Internet Banking untuk pertama kali.
  3. Masukkan Butiran: Ikuti arahan untuk memasukkan nombor telefon anda.
  4. Tetapkan PIN: Anda perlu menetapkan PIN 6 digit yang akan digunakan untuk log masuk MyBSN melalui perbankan internet.

Log Masuk:

  1. Akses Portal MyBSN: Melalui pautan rasmi Bank Simpanan Nasional di www.bsn.com.my, akses portal MyBSN untuk log masuk dan aktifkan perbankan internet.
  2. Masukkan Butiran: Isikan butiran yang diperlukan termasuk nombor kad bank anda, PIN 6 digit yang telah ditetapkan di mesin ATM, dan nombor kad pengenalan untuk log masuk ke akaun perbankan internet BSN.
  3. Tetapkan Username dan Password: Selepas log masuk, anda akan diminta menetapkan username dan password untuk akaun perbankan internet anda.

Faedah Penggunaan BSN Online Banking (MyBSN)

Melalui MyBSN, anda boleh menikmati pelbagai faedah, antaranya:

  • Semak Baki Akaun: Anda boleh semak baki akaun Bank Simpanan Nasional dengan mudah melalui portal MyBSN di www.mybsn.com.my.
  • Pindahan Wang Secara Online: Anda boleh membuat pindahan wang secara dalam talian ke akaun lain termasuk Maybank Online, RHB, Affin Online Banking, Bank Islam Online, CIMB, Public Bank PBE, dan banyak lagi.
  • Bayar Bil Utiliti: Melalui MyBSN, anda juga boleh membayar bil utiliti dengan mudah tanpa perlu beratur panjang di cawangan bank.

Leave Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *