Apakah Texas Chicken Terlibat dengan Israel? Ini Jawapannya

Church's Chicken

Texas Chicken telah mendapat perhatian baru-baru ini seiring dengan seruan semakin meluas untuk memboikot produk-produk yang berkaitan dengan Israel. Jenama restoran terkenal, terutamanya yang mengkhususkan diri dalam ayam goreng seperti McD dan KFC, menghadapi boikot di Malaysia. Ini disebabkan oleh sokongan terbuka jenama-jenama ini terhadap tentera Israel atau pelaburan mereka di Israel.

Capital Partner Supporting Israel
Capital Partner Supporting Israel

Dari fenomena ini, jelaslah bahawa pencarian “adakah Texas Chicken menyokong Israel” bukanlah kerana dakwaan menyokong Israel, tetapi pengguna sedang mencari restoran alternatif daripada jenama-jenama yang dianggap berkaitan dengan Israel di atas.

Baca sini: Burger King Sokong Israel

Texas Chicken beroperasi di bawah payung High Bluff Capital Partners, dan berdasarkan pemerhatian pasukan kami, ia tidak terlibat dalam aktiviti atau memberikan sokongan moral kepada Israel. Beberapa eksekutif utama dari syarikat ini juga tidak terdapat dalam senarai usahawan yang menyokong Israel dalam konflik Hamas-Israel, boleh diakses di https://techcondemningterror.notion.site.

Dari fakta-fakta di atas, adalah jelas bahawa Texas Chicken boleh dianggap sebagai alternatif bagi mereka yang ingin menyokong komuniti Palestin dan tidak mahu menyumbang kepada ekonomi Israel melalui syarikat-syarikatnya yang beroperasi di seluruh dunia.

Related articles:

Leave Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *